9.01.2008

Hayat geçerken, ben bazen;

yalnızlığımı unutmaya başladığımı düşünüyorum,

aynı sokaktan kaç kere geçtim,

o kadın yine camdan bağırıyor çocuklara,

köşedeki tezgahtar amca yoktu bugün,

bir an düşünüyorum, sonra kendi kalabalığıma tekrar karışıyorum.

Geçtikçe; günler, aylar yahut yıllar; kanıksıyorum.

Ötesine çıkamıyorum ama kanıksıyorum. Mütemadiyen diye başlayan, başımın etini yiyen onca düşünce, düşerken beynimin içinden, canım acıyor, neye olduğunu bilmiyorum, sonra alışıyorum, dizimdeki acı gibi, ilk başta canımı yakıyor, sonra alışıyorum, insanın acısına alışması üzücü.

Alışıyorsun, istemesen de farkında yahut değil, bir bakmışsın birlikte hasbelkader yaşayıp, gidiyorsun. Tuhaf ama gerçek.


Tuhaf olmayansa Zeki Bey mırıldanıyordu inceden, avuçlarımda hala sıcaklığın diyordu, ne kadar naif mi söyleniyor denir, yani şarkıyı dinlerken, aklımdan onca şey geçirdim zira hiçbirini tutamadım. Şimdi ise anlatamıyorum, ay ne düşündüm ben, avucumun içine düşen sıcaklığını düşündüğümü biliyorum, sonra saçlarını, hani elime sert gelen ama içimde hep bir sevecenlik birikintisine yol açan o güzel saçlarını, korkusuz gülüşlerini, neler düşünmedim ki...



Yüzümü dayadığım arabanın camını düşündüm, gözümün önünden geçen dünyayı, işaret parmağımdaki şeytan tırnağımı kopardım, nasıl acıyor, hatta kanadı. Emiyorum parmağımı geçtiğini düşündürtüyor, yalancı acılar bunlar diyorum, ağzımdan çıkarıyorum parmağımı yine çok üşüdüm, üşüyünce daha çok canı acıyor insanın. Dönüyorum, dolaşıyorum sende konaklasın bu beynim istiyorum, yemek istemem sadece oda yeter bana, sen ol yeter ki, diyorum. Dediğimle kalıyorum bilog.


Uzun, uzun yazıyorum. Bazen ne yazdığımı dahi bilmeden yazıyorum, saldırırcasına yazıyorum, ama kokun gelince burnuma sızlıyorum. Gerisi çok boş, gerisi bildiğin onca saçma ayrıntıyla dolu, gerisi hep bildiğin gibi, biraz yalnız, biraz umutlu...




2 yorum:

7.oda dedi ki...

yazmak iyidir.. bazen ne yazdığını bilmeden de olsa yazmak iyidir..:)
hoşgeldin:)
meymalı pastayı yapıp geliyorum akşam kovuğuna :)

Asuman Unsal dedi ki...

bekliyorum,
bol, bol meymalı olsun
kivi yi ayrı getir ama çok ıslatıyor pastayı, onu ayrı yeriz :)(: