20.05.2009




*

Hakketten de uzağındayım, göbek deliğinin yarı çapını biliyor oluşum, bunların hepsini uyduruyor olmamın bir kanıtı sadece. Yoksa kadın çınarın altında nane yapraklı, yazdan kalma limonatasını yudumlarken, kendine has mırıltılar çıkarıyordu.


Karşısında oturup da saçına düşen yeşil tırtılı izlediğimi fark edemeyecek kadar meşguldü sanırım. Saç tellerinin arasında usulca dolaşan küçük tırtıl ve benim için, hayat gereğinden fazla keyifliydi, ben de bir ayran alabilir miyim dediğimde, sahibi görünümlü garsonun, koyun yoğurdundan diyerek aramızda ki ayran samimiyetini, gazlı bir içecek seviyesine çıkartmak istediğini tek benim anlayabilmiş olmam, orada saçında yeşil tırtıl olan kadın ve benden başka kimsenin olmamasından da kaynaklanıyor olabilirdi...

Kadının, kafasında yürüyen yeşil tırtılı fark etmesine bir kaç vapur kalkışı zaman vardı; yaprakların arasından güneş süzülüyor, tırtıl ilerliyor, koyun yoğurtlu ayranım geliyordu.


Emin ve güvenilir adımlarla kadının yanına gittim ve kafanızın üzerinde yürüyen yeşil bir tırtıl var lakin korkmanızı gerektirecek bir şey değil diyerek tırtılı yetişmesi gereken yerden alıkoydum.


Masamın üzerinde yeşil tırtıl, koyun yoğurdundan ekşi olduğunu düşündüğüm ayran ve parmaklarım vardı. Olması gereken her şey orada gibiydi, tek eksik yeni farkındalık yaşayan kadının gecikmiş çığlığıydı, çok eğleniyorduk.


Köyde yüzyıllardır kullanılan bir kanalizasyon sistemi vardı ve içine eski kasa Lada marka araba girebiliyordu; kanalizasyonun içinde ki Lada nın mahzun ve esanslı yalnızlığı; ne dramatik. Oysa insanlar yüzyıllardır bu işi yapıp, denize döküyorlardı... Adam bana köyü anlatırken bunlardan bahsediyordu,ben ise tırtıl yalnızlığında ilerliyor ve cümle içine serpiştirebileceğim kuş yemlerimi arıyordum. Ayaklarımın çok oluşu ise, kendimi iyi hissettirebilecek en iyi şeylerden biriydi ta ki biri üzerime basana kadar...


True Blood un jeneriğine hastayım ve belirtmeliyim ki bilog; Bill gibi bir vampirim olsun, sabah akşam kanımı içsin, ama içmeden önce öyle bir baksın, şimdilik istediğimiz başka bir şey yok.



Hiç yorum yok: